ما بخارجى وما بداخلى

ما بحبش حد يشوف اى دموع فى عينية
علشان لا اصعب عليه ولا يزعل علية
ما بحبش ابان مغلوب ضعيف وصورتى فى نظر الناس تتهز
ولا حد يشوفنى يقول مسكين يا عينى عليه مالهوش حظ
واضحك وكأن الضحكة بجد
مش محتاجة طبطبة من حد
ما انا لو بانكسر من جوايا مش عايز فى نظر الناس اتهد


على فكرة انا باكدب انا محتاج الناس تشوف الدموع اللى فى عنية
محتاج حد يطبطب علية
محتاج اقول انى مكسور من جوايا زى الزجاج
انا على فكرة ما كنتش ناوى اكتب غير الكلام اللى فوق
بس بعد ما كتبته حسيت ان ده اللى فعلا برايا
بس اللى جوايا احساس تانى خالص
حسيت انى عايز اكتب

هناك 5 تعليقات:

نور لجميع الامم يقول...

اخيرا قدرت اكتب
يابنى عذبتنى
ليي قرن بحاول اعلق عندك بس مش بيرضى
المهم

تصدق انت احلى كداب انا شفته
طب مش كنت تستنى شويه وتقول انك كدبت
عارف...انا انبسط انك طلعت كداب...لان لو الكلام الل فوق ده هو الحقيقة يبقى كويس قوى انك كداب

كلمة فى ودنك
شفت الدموع فى عنيك ...لما لاقيتها بتنزل من عنيي
شفت الزجاج المكسور اللى جواك..وقت لما لقيت قلبى عايز يلملمه معاك..

انسان جديد...الزجاج اللى اتكسر اتكسر حوالين الصخرة جواك صخرة كان مخبيها الزجاج واهو اتكسر...
ربنا معاك...بصليلك ربنا يقويك

كنت مثلية و الآن مشفية يقول...

ده حقك و احتياج مشروع .. الكلام ده باحاول اقوله لنفسى كل يوم.

Dr. Awsam Wasfy يقول...

هذا الضعف هو قمة القوة
هذا الإنكسار هو قمة الانتصار
هذه الحقيقة هي اللقاح الحقيقي ضد الزيف والمرض.
لذلك أنت إنسان جديد.... يتجدد

مجاهد يقول...

ياه على صراحتك
قوة حقيقيه إنك تبيح عن مشاعرك
وخاصة لو ما ماكانتش أى مشاعر دى مشاعر ضعف....
ياه لما الانسان يواجه نفسه ويواجه الناس بمشاعره الحقيقية
منتهى الوضوح
منتهى القوة
منتهى الجراءة
بحترم وبقدر قوتك
الله يحفظك من كل سوء

البحث عن الذات يقول...

حقاً اصبت

مش عايزين حد يشوف ده برانا
لكن جوانا نفسنا في يطبطب ويداوي ويسمع ويقبل

الله يكرمك
بان يسمعك صوت نفسك فلا تنكر عليها او تخدعها