ما بين جروح الماضى وآلام الحاضر وشفاء المستقبل (الجزء التاسع)

بقية الحديث :
بدأت علاقتى بنفسى تتحسن
بدأت علاقتى بالاخرين تتحسن
بدأت اخرج من القوقعة التى حبست نفسى فيها
بدأت اعبر عن مشاعرى
بدأت ادرك مشاعرى
بدأت اصالح نفسى
بدأت ابكى على جروح الماضى حتى اخرج كل مشاعرى السلبية فيها
بدأت انفتح على العالم
بدأت ابكى من جديد
واحاول ان استمر على هذه الخطوات التى تعلمتها
ولكن مازال خلافى مع ابى وامى يسير معى كظلى
مازالت الالام التى تأتى من ناحيتهم موجودة
احاول ان ابكى على ما اشعر به منهم
ولكنى لا استطع البكاء
فدموعى قد جفت
اريد ان اصرخ فى وجههما واقول كفى لا استطع الاحتمال اكثر من هذا
ولكن يظل العذاب يأتى من اقرب الناس
واخيرا هذا ليس بأخر جزء
ولكنه هو البداية
البداية لآلام اعانى منها نتيجة بكائى على جروح الماضى
والبداية لشفاء سيأتى عما قريب
وسأظل اكتب لكم بقية الحديث حينما تكتمل الحكاية
سيظل هناك باقى وسيظل هناك أمل وستظل هناك حياة
سأظل أنا موجود حتى يريد الله
سأظل اشارككم افراحكم واحزانكم
كما شاركتونى انتم ايضا
سأظل اسير واصعد على درب الحياة
وللحديث بقية ...
سأكتبها حين تكتمل...

يا قرص شمس مالهش قبة سما
يا ورد من عير ارض شب و نما
يا اى معنى جميل سمعنا عليه
الخلق ليه عايشين حياة مؤلمة
عجبى

هناك 3 تعليقات:

حسام يقول...

اكيد طبعا فطريق التعافي لانهايه له سوى الشفاء..سنظل جميعا يد واحده لغايه واحده..اقدر حزنك على الماضي المؤلم واتمنى لك مستقبل افضل ملئ بالامل.

غير معرف يقول...

لا ادري اقول اية و لا اعمل اية بس حكاية والدك و والتدك هيهيهيهيهي طبق الاصل مني انا بضحك علي نفسي مش عليك بضحك من الخيبة
بالضبط خلافات بيبقي نفسي اقولهم كفاية اسكتوا متدخلوش اكتر من كدة انت دمرتم حياتي مرة صعب اسيبكم تدمروها تاني

بس انت سيبك من كل دة المهم انك بتتحسن و انشاء الله هتخف و تتشقلب و تبقي ميت بومب دة حتي البومب يغير من كتر انفجاراتك :) هههههههههه

انشاء الله تبقي الجبار المدمر :)

سلامووووووووووز

عُمر يقول...

ياااه

أنا قريت كل الأجزاء مرة واحدة ولقيتك زي مانا عارفك ..

الانسان المهذب المحترم .. حتى تلميحاتك عن المشكلة بتنتقي الالفاظ وتتجنب الغير لائق منها ..

بجد والله أنا مبسوط بيك وفخور بيك

والجزء القادم متهيألي إني ممكن أتهكن بيه ..

:)